- 1. Aanleveren gegevens
- Voor het opstellen van een VvE stuur je onderstaande gegevens naar ons op.
- Akte van overlijden
- Adresgegevens van overledene
- Testament
- Lijst met persoonsgegevens van alle erfgenamen
- Identiteitsbewijs van alle erfgenamen
- indien aanwezig: trouwboekje
- indien aanwezig: huwelijksvoorwaarden
- 2. Controle door notaris
- Wij controleren de aangeleverde gegevens en nemen contact op met de erfgenamen over onze bevindingen.
- 3. Akkoord Verklaring van Aanvaarding
- Vervolgens ontvangen de erfgenamen een verklaring van aanvaarding en eventueel een boedelvolmacht en beslissen ze op welke manier de nalatenschap wordt aanvaard of verworpen.
- 4. Opstellen VvE
- Zodra de notaris de getekende verklaring van aanvaarding ontvangen heeft, wordt de verklaring van erfrecht opgesteld.
- 5. Ontvangst VvE
- Na betaling wordt de verklaring van erfrecht digitaal en per post naar de erfgenamen toegestuurd.